Camelia Căpitanu

Spune-ne mai multe despre tine si pasiunile tale. Cum vezi tu o zi frumoasa? 
Sunt un Căpitan cu miros de camelii - pe cât de stăpân pe el poate fi căpitanul la bordul său, pe atât de ușor ca mirosul unei flori, care alteori abia își face simțită prezența. Așa sunt după cum îmi zice numele, iar după îmi bate inima.. hehe, aș putea să vă mărturisesc multe lucruri. 
De fapt, mi-am dorit mereu să mă port cu inima la vedere, ca să mă pot cunoaște într-un mod cât mai sincer cu oamenii pe care îi întâlnesc. Și cred că sunt fericită să fiu mai ales un spirit curajos, pentru că e nevoie de curaj ca să fii dispus să îți arăți sufletul și stările fără ocolișuri. 
Însă de când am citit întrebarea am în gând să vă spun că de fapt cel mai bine îmi e să știu că despre mine pot vorbi mai mult faptele mele – că tot aminteam mai sus de sinceritate :) 
Eu am avut cumva șansa să îmi transform pasiunile în activități pe care să le pot desfășura zi de zi. Iar pentru asta îi sunt recunoascătoare în primul rând lui Dumnezeu. În prezent am reușit să lucrez de câțiva ani buni în domeniul junalismului – ca realizator/prezentator TV, blogger, organizator de evenimente și chiar proiecte de actorie. Iar în toate aceastea am lucrat cu pasiunile mele: bucuria de a putea comunica lucruri care pe mine mă inspiră și care pot aduce o rază de lumină și în viața celorlalți. Asta e cea mai mare dorință a mea, indiferent că mă exprim printr-un material video, scriu un articol pe blog sau prezint un eveniment. 
Pentru mine, o zi frumoasă începe cu un gând de mulțumire îndreptat către Dumnezeu. Apoi, dacă măcar un om a zâmbit și datorită mie, sunt un om fericit. Cred că avem nevoie să acordăm mai multă atenție sufletului, pentru că de acolo ne vin de fapt toate ”resursele”. 

Cum ai inceput calatoria in lumea televiziunii si care ti-au fost momentele cele mai dragi pana acum?
Prima dată am prezentat o emisiune la vârsta de 16 ani, pe vremea când eram în liceu la Piatra Neamț și am luat un casting organizat de Prima TV Neamț. De atunci și până acum - am ajuns la 26 de ani J, am continuat pe drumul acesta în care de câte ori m-am aflat în fața camerei am urmărit să pot transmite cu naturalețe gânduri care să îi bucure și pe ceilalți. 
De aceea în televiziune m-am orientat către un divertisment care să și construiască ceva, așa încât cei care mă urmăresc să nu simtă că au pierdut timpul ci că au câștigat un lucru în plus – poate o idee sau un mesaj care îi determină mai târziu să facă un lucru bun în viața lor. 
Simt că publicul merită respectat – nu e firesc să îi oferim orice tip de informație, și trebuie să îi venim cumva în ajutor, nu să încărcăm și mai mult o viață și așa destul de aglomerată, cum e cea de acum. Și vă spun sigur că încă există public care își dorește lucruri de calitate, dar acesta e un public la care trebuie ajuns prin promovare, și nu neapărat la televizor – pentru că în ultimii ani emisiunile extrem de comerciale care au pus accent pe cantitate, și nu pe calitate, i-au făcut pe mulți să renunțe la televizor. Însă o alternativă bună este online-ul, un mediu foarte bun de exprimare – pe care de asemenea e bine să îl folosim în mod responsabil. 
Producțiile la care am lucrat în tot acest timp au fost pentru televiziuni ca Pro Cinema, 6 TV, TVH, TVR 1, unde am prezentat emisiuni în direct, cu invitați și subiecte menite să ne facă să vedem și ”partea plină a paharului”. 
Cel mai cunoscut proiect a fost ”Prețuiește Viața ” la TVR 1, o emisiune în care eram co-prezentatoarea Andreei Marin. 

Organizezi multe evenimente constructive, pentru care te felicit personal. Spune-mi cat de importanta consideri a fi implicarea in astfel de actiuni? 
Adevărul e că și eu îmi doresc să fiu un om constructiv. Când privesc spre ce e în jurul meu, să descopăr cum pot fi folos, în loc să critic sau să atac. Cred cu adevărat că asta e cea mai bună cale, aceea de a găsi soluții, și nu probleme. Acolo unde suntem nemulțumiți de un lucru, să venim noi cu o variantă îmbunătățită. 
Așa văd eu implicarea în acțiunile caritabile sau sociale. Și fiecare e de fapt dator să facă în dreptul lui. Spuneam la un moment dat că mereu există cineva în apropierea noastră care are mare nevoie de un lucru de care noi nu mai avem nevoie – iar acel lucru poate fi o haină, o porție de mâncare, sau orice altceva care poate ușura suferința cuiva. 
Dacă un lucru din societate merge rău, stă în responsabilitatea noastră, a celor care formăm societatea, să îl îndreptăm. 
Și desigur, vă invit cu drag să luați parte și la evenimentele pe care le inițiez, ce vor fi mereu anunțate atât pe site-ul cât și pe facebook-ul meu. 

Ce oameni din Ro dar si din strainatate te inspira? 
Da, e foarte important care ne sunt sursele de inspirație, pentru că ele ne pot da chiar și aripi în parcursul nostru. 
Voi alege să vă recomand un film – se numește 7 CUVINTE, și a devenit pentru mine o mare sursă de inspirație. Dacă veți vedea filmul, veți descoperi în el și care sunt oamenii care mă inspiră. 

Ai sa-i multumesti unei persoane in special, pentru evolutia ta? 
Oho, aș mulțumi în primul rând fiecărei persoane pe care am întâlnit-o în anii de până acum, căci așa cum spune părintele Arsenie Papacioc – ”niciodată nu-i degeaba cineva lângă tine”. 
Apoi, port mereu o mulțumire de suflet pentru cei care au avut răbdare și au contribuit la formarea mea. Din punct de vedere profesional, Alina Cândea – producător TV, m-a învățat toată bucătăria de televiziune: pentru că ea mi-a fost producător în perioada 2012 – 2013 în cadrul Matinalului de la TVH, unde dincolo de cele două ore de emisiune în direct, de luni până vineri, lucram și la reportaje pe teren, montaj, găsirea de invitați și subiecte, lucruri care apoi mi-au fost de mare folos. 
Un alt om căruia vreau să îi mulțumesc, este Andreea Marin, care a fost convinsă să îmi propună să fiu co-prezentatoarea ei doar citindu-mi articolele pe care le-am scris pe site-ul meu. Mi-a oferit încrederea ei și am avut astfel șansa să descopăr un suflet dar și un profesionist de excepție. Și pentru că de 3 ani încoace prima întrebare care apare după ce amintesc de Andreea Marin este – ”cum e Andreeea Marin?!”, vă spun că ar fi mai bine să nu mai judecăm pe nimeni, mai ales dacă nu cunoaștem viața acelei persoane. Gândiți-vă doar la asta: Andreea este un om care aduce bucurie în orice loc alege să fie prezentă. 

Ce te face sa zambesti? 
Iubirea. Și iar iubirea. :) 
Iar apoi, cu acest zâmbet mă bucur mai ales de lucrurile simple – îmi ridic des ochii spre cer, îmi place să sper și mă emoționez când văd bunătatea omului venită din suflet și așezată în fapte bune. 

 Dezvolti proiectul Capitan in Bucatarie, suna apetisant!:) Ce bunatati iti place sa gatesti? si care daca ai vreo peripetie de prin periplul culinar pe care vrei sa ne-o povestesti, am fi bucurosi. 
La ”Căpitan în Bucătărie” am pus în aceeași oală trei pasiuni ale mele: jurnalismul, actoria și bucătăria! El a început ca o serie de episoade pe care le postam pe internet, iar ulterior am realizat și diferite colaborări pentru evenimente sau restaurante. 
Pot să vă spun că rețeta de bază este că fiecare lucru e preGătit cu drag și poftă de viață. Pun accent pe bucuria de a găti și de a lua masa cu cei dragi, și mai ales de a da un gust bun vieții. 
Am gătit tot felul de preparate, de la ceaun cu turte de plită, până la tort raw vegan. :) 
Am multe amintiri frumoase de la bordul Căpitan în Bucătărie, iar printre ele există una numită gustul copilăriei. Mai exact, de la fiecare invitat pe care l-am avut la masă am aflat ce înseamnă pentru el gustul copilăriei. Bucuria mea a venit din faptul că dincolo de un fel de mâncare de care își aduceau aminte, în momentul în care începeau să povestească și despre cine le pregătea acea mâncare, ei reveneau de fapt și la starea de atunci, pe care o trăiau în copilăria lor. Și mi-a plăcut mult lucrul acesta, pentru că așa vedeam clar că dincolo de gust și poftă, mâncarea poate să ne și emoționeze, să marcheze momentele și stările prin care trecem. 
Acum lucrez la câteva surprize și voi reveni cu multe noutăți pe www.capitaninbucatarie.ro

Daca ar fi sa recomanzi un loc deosebit din tara noastra pentru a fi vizitat de un strain, care ar fi acela? 
Sunt multe locurile în țara noastră în care m-am simțit minunat. 
Le-aș putea recomanda să meargă în satele cu oameni inimoși care încă păstrează valorile autentice din Maramureș, Ardeal sau Moldova, să guste din aromele specifice românești, să asculte cum râuri cu ape cristaline au săpat peisaje extraordinare chiar și printre munți! 
Eu am descoperit că îmi place mai mult muntele, iar Carpații noștri pot primi mulți călători – doritori de peisaje autentice. Cât despre aproprierea mea de munte, știu sigur că sentimentul pe care îl trăiesc într-o poieniță la munte, unde soarele merge la culcare după crestele munților iar stelele căptușesc bolta cerească, și unde lumea toată e parcă mai aproape de cer, e unic și într-un fel dătător de viață. 

Ce te bucura la activitatile tale? 
Mă bucur să văd că lucrurile pe care le fac lasă în urma lor o schimbare în bine sau o amintire cu zâmbet. Când cineva își va aduce aminte de ceva la care și eu am lucrat, îmi doresc din suflet să simtă că s-a și bucurat. 
Îmi place să lucrez cu sufletul și să pun o parte din inima mea în fiecare activitate pe care o desfășor, iar faptul că pot face asta, îmi aduce multă bucurie. 

Cum percepi autenticitatea?
Suntem autentici dacă trăim cu sinceritate. 
Dacă în lumea aceasta în care se aud atât de multe voci – noi reușim să ne auzim și vocea inimii noastre. Iar apoi, să ne-o și urmăm. :) 
Fiecare în parte are un rost și o menire de împlinit, și dacă ne vom asculta inima vom afla și care este aceasta. Așa cred că ne ajută autenticitatea. 
Într-o lume în care multora li se pare mai la îndemnână să imite sau să copieze, tu să lucrezi la a te descoperi așa cum ești cu adevărat – nu cum ar vrea alții să te vadă ”preparat”. 

Unde te pot contacta cei ce vor sa afle mai multe despre tine? 
Răspund cu drag pe paginile mele de facebook – Camelia Căpitanu (https://www.facebook.com/camelia.capitanu) și Căpitan în Bucătărie (https://www.facebook.com/capitaninbucatarie/), și vă aștept la bord pe site-ul meu www.cameliacapitanu.ro

Mulțumesc mult pentru interviu!

Comentarii